czwartek, 27 marca 2008

Chowanie całej zakładki w formie (razem z polami) CRM

Przygladajac sie pracy działu obsługi klienta w mojej firmie doszedlem do wniosku ze bardzo wiele pól w formach (w naszym przypadku zamowienia, i nowego kontaktu ) jest calkowicie nie uzywana, i pomijana ) Zaczolem wiec chowac pojedyncze pola, co okazalo sie dosc czasochlonne dlatego znalazlem lepsze rozwiazanie. Przenioslem wszystkie niepotrzebne pola do jednej zakladki i schowalem cala zakladke przy uzyciu kodu javascript przy stworzeniu formy. Oto instrukcja:


1.Dodaj nową zakładke. Przemiesc ja na sam koniec tak zeby byla to ostatnia zakladka - w przeciwnym razie po zakonczeniu procedury w formie bedzie wyswietlalo sie puste miejsce widziane jako odstep pomiedzy zakladkami.
2.Przenies do nowej zakladki pola ktore chcesz ukryc ( uwaga w tym wypadku mozesz schowac nawet pola systemowe)

3.W formie do ktorej dodales nowa zakladke kliknij “Form Properties”.
4. Wybierz “OnLoad”.
5. Uaktywnij skrypt przez zaznaczenie boxu.
6 Teraz wprowadz kod:
tab2Tab.style.visibility = ‘hidden’;
Kliknij OK zeby zaakceptowac zmiany.
Zapisz i wyjdz z formy nastepnie opublikuj dopasowania.
Zamknij CRM 3.0 i uruchom ponownie zeby sprawdzic czy dziala.

UWAGA: tab2*
Ta zmienna musi byc przez ciebie zdefiniowana.Generalnie jako regula w formach CRM'a 3.0 zakladki opisywane sa tak:


tab0Tab = 1 od lewej

tab1Tab = 2 od lewej
tab2Tab = 3 od lewej
itp itd.

Mam nadzieje, ze jest to w miare prosto opisane. Mi to zaoszczedzilo czasu i mam nadzieje ze wam sie rowniez przyda. W razie klopotow prosze o kontakt na e-maila .

Brak komentarzy: